مقالات آی اس آی ISI
 
آیا می دانید ارزش داشتن کتاب در رزومـه تحصیلـــی و شغلـــی چقدر اهمیت دارد؟ خودتان مقایسه کنید!! داشتن کتاب (تالیف و ترجمه) دارای 20 نمره در مصاحبه دکتری در هر رشته ای است. این در حالیست که ارزش هر مقاله ISI حداکثر دارای 7 امتیاز و ارزش هر مقاله علمی - پژوهشی حداکثر 5 نمره و هر مقاله علمی - ترویجی دارای 2 امتیاز می باشد. بسیاری از دانشجویان کارشناسی ارشد نمی دانند که با هزینه های بسیار کم می توانند پایان نامه خود را به کتاب تبدیل کنند. از آنجایی که یک کتاب علمی که برگرفته از پایان نامه باشد، در مصاحبه دکترا و آزمون های استخدامی، پوئن مثبت محسوب می شود، لذا به همه ی عزیزانی که پایان نامه خود را در دست دارند توصیه می شود آن را به کتاب تبدیل کنند. تبدیل پایان نامه به کتاب هزینه ای بسیار کم امکانپذیر است. کسانی که استخدام هستند یا برای مصاحبه، قصد چنین کاری را دارند، لازم نیست که کتاب خود را در تیراژ بالا مثلاً بالای 1000 جلد چاپ کنند. آنها می توانند کتاب خود را در تیراژهای کم مثلا 30 یا 60 جلد چاپ کنند و البته در کتاب چاپ شده آنها تیراژ کتاب 1000 جلد نوشته می شود و چیزی از اعتبار کتاب نمی کاهد. همچنین کتاب با اخذ مجوز چاپ از وزارت ارشاد و اخذ شابک ISBN از اداره شابک و نیز اخذ فیپا از کتابخانه ملی، در وزارت ارشاد و کتابخانه ملی ثبت و اعلام وصول می شود و دارای همه ی امتیازات لازم جهات ارائه در رزومه های تحصیلات تکمیلی و یا رزومه های اخذ دانشیاری، شغلی و ارتقای تحصیلی معلمان و مربیان خواهد بود. شما در هر زمینه ای که فعالیت می کنید، شاغلید، هنرمندید، استادید، دانشجو هستید و … چاپ کتاب برای شما به منزله اعتبار علمی می باشد. شما با چاپ کتاب در زمینه فعالیت خود می توانید وجهه ای کاملاً متفاوت با قبل پیدا کرده و در زمینه فعالیت خود فرد موفق تر باشید و با چاپ مطالب و کتاب خود، به عرضه و نمایش غنای علمی تان بیافزائید و قدمی موثر در راه ارتقا دانش کشورمان بردارید. سعی ما بر این است که با کمترین هزینه، بهترین کیفیت و بیشترین خدمات در خدمت شما عزیزان باشیم.

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 6
بازدید کل : 1047
تعداد مطالب : 10
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

وبسایت اصلی باشگاه ساداکـو

   

تبدیل پایان نامه به کتاب ، تقویت رزومه مصاحبه کنکور دکتری Ph.D ، چاپ کتاب دانشجویی ، کنکور دکترا

مقالات آی اس آی ISI
| نوشته ‌شده از سوی باشگاه علمی و پژوهشی ساداکو | ( )

 گسترش روز افزون علوم و فناوریهای جدید، توجه به معیارهای ارزش دهی به تحقیقات،پژوهش ها و ژورنال ها را ناگزیر می سازد. یک منبع ارزیابی بی طرف که نیازهای استفاده کنندگان را به بخوبی شناسائی کند و از طرفی دیگر نقاط ضعف و قوت نشریه های علمی و پژوهشی در زمینه های مختلف را بررسی کند، می تواند راه گشای خوبی برای جویندگان علمی باشد. .
در همین راستا موسساتی اقدام به سنجش اعتبار تولیدات مختلف علمی نموده و در این زمینه مشاوره های تخصصی ارائه می دهند. طبعاً معتبر بودن خود این موسسات هم باعث وجاهت مطالب تایید شده توسط ایشان می گردد و هم طیف مخاطبان آنان را افزایش می دهد. چرا که باید در موسساتی محتوای علوم تولید شده مورد تایید قرار بگیرد که بتوان با خیال راحت به آنها استناد کرد و کار علمی خود را بر اساس نتایج تحقیقات علمی قبلی، استوار نموده و به پیش برد. ISI یکی از موسسه هایی است که با ارائه چارچوبی مورد قبول تا حدی این مسئله را حل نموده است.

ISI چیست و تاریخچه آن

institute for Scientific Information) ISI) یا «موسسه اطلاعات علمی» یک موسسه‌ی خصوصی است که توسطEugene Garfield در سال ۱۹۶۰م تاسیس شد و در سال ۱۹۹۲ توسط Thomson Scientific & Healthcare خریداری شد و بعنوان Thomson ISI شهرت یافت. تامسون در سال ۲۰۰۸ با گروه رویترز Reuters Group ادغام شد، و هم اکنون Thomson ISI قسمتی از دپارتمان Healthcare & Science متعلق به موسسه Thomson Reuters است. این موسسه نشریاتی را که در تمام جهان منتشر می‌شوند بررسی و مقالات نشریاتی را که معتبر می‌داند به منظور امکان جستجو در مراکز علمی و تحقیقاتی، فهرست می‌کند. این امکان جستجو با دریافت هزینه در اختیار استفاده کنندگان گذاشته می‌شود. نام این موسسه “در ایران” به خاطر ارزش گذاری بر اساس آن برای ارتقای اساتید و برای دانشجویان دکترا شهرتی بیش زیادی یافته است. این موسسه ادعا می کند که با رعایت اصول اعتماد و حفظ استقلال، در نمایه کردن نشریات به صورت بی طرفانه عمل می کند. و هر نشریه ای که صلاحیت لازم را کسب کند در لیست موسسه قرار می گیرد.

فعالیت:

فعالیت های ISI حجم گسترده ای از آنالیز و دسته بندی مقالات و سرویس های پژوهشی از علوم انسانی تا علوم پایه را دربرمی گیرد. این موسسه با ارائه لیست موضوعی امکان دسترسی آسان به مقالات و ژورنالهای دارای استاندارد مذکور را برای استفاده کنندگان فراهم می آورد.
لیستی بالغ بر ۱۲۰۰۰ ژورنال توسط موسسه ISI به روز نگهداری می شود. این لیست ۱۱۰۰ ژورنال هنر و منابع انسانی را به همراه مجلات علمی دیگر دربر می گیرد. درحقیقت ISI پایگاهی برای فهرست نمودن و پوشش دادن جامع مهمترین مجلات علمی منتشره در دنیا به منظور تبادل اطلاعات میان پژوهشگران مختلف می باشد. شمار مجلات ISI ثابت نیست. یک مجله ممکن است در یک زمان، از مجلات ISI محسوب شود، اما به دلیل کاهش بار علمی، بعدا از لیست مجلات ISI کنار گذاشته شود. این نمایه با به ارزیابی همه مجلات متقاضی و عضو می پردازد. فرایند بررسی مجلات جدید و ارزیابی مجلات عضو غالباً به صورت هر دو هفته یک بار انجام می گیرد. که این کار منجر به اضافه شدن تعدادی عضو و همچنین حذف برخی مجلات از پایگاه داده می گردد. هر سال، بیش از ۲،۰۰۰ عنوان مجله بررسی و حدود ۱۰% از مجلات ارزیابی شده برای گنجاندن در پایگاه داده انتخاب می گردد.

 

سه دسته کلی در موسسه ISI

موسسه ISI با دسته بندی علوم در سه دسته کلی SCI ,SSCI ,Art&Humanities به سنجشعلوم منتشره می پردازد.
– دسته نخست (SCI) شامل موضوعات علوم کشاورزی، زیست محیطی، مهندسی، فناوری و علوم کاربردی، علوم پزشکی و زیستی، علوم فیزیکی و شیمیایی است.
– دسته دوم (SSCI) شامل علوم اجتماعی، جامعه شناسی، ارتباطات، علوم تربیتی، روانشناسی و مدیریت است و
– در نهایت دسته سوم (Art&Humanities) شامل هنر، ادبیات، تئاتر و هنرهای نمایشی، مذهب، تاریخ معماری، رادیو و تلویزیون و موسیقی است.

ب) شیوه انتخاب و ارزیابی درISI:
فرایند ارزیابی وانتخاب درISI فرایندی همه جانبه و کامل می باشد. مجلاتی که خواستار پیوستن به این استاندارد می باشند می بایست ۳ شماره آخرین انتشارخود را به آن موسسه ارسال نمایند.
هر مجله علمی قبل از انتخاب شدن و فهرست شدن در ISI یکسری مراحل ارزیابی را پشت سر می گذارد. ازجمله عوامل مورد ارزیابی عبارتند از:
• رعایت استانداردهای پایه انتشار
o انتشار به موقع مجله
o برخوردار بودن از هیات تحریریه بین المللی
o متن انگلیسی و یا حداقل چاپ منابع و چکیده و عنوان به انگلیسی
o انجام فرایند داوری برای پذیرش مقالات، همچنین ذکر منابع تامین مالی مقاله ها( این امر نشان دهنده اهمیت مقاله است)
• محتوای مقاله ها- این مسئله که محتوای مقالات ژورنال مشابه سایر ژورنالهای موجود نباشد و چیز جدیدی به علم بیافزارید و نیز از فیلدهای نوخواسته علوم استقبال می شود
• تنوع بین المللی مقالات، نویسندگان و داوران- مجلاتی که مقالات آنها خوانندگان بین المللی را مخاطب قرارداده باشند در اولویت قرار می گیرند.
• تجزیه و تحلیل نقل قول و منبع دهی (Citation Analysis )
o شاخص اثر Impact Factor
o ارجاع به خود Self Citation
o شاخص فوری Immediacy Index
o نیمه عمر استناد Cited Half Life
لازم به ذکر است که هیچ یک از این عوامل به تنهایی مورد بررسی و ارزیابی قرار نمی گیرد بلکه با بررسی مجموع عوامل یک امتیاز کلی داده خواهد شد. از جمله مواردی که در ارزیابی مجله مورد توجه قرار دارد این است که عنوان مقالات، چکیده و کلمات کلیدی باید به زبان انگلیسی باشد همچنین توصیه می شود که منابع نیز به زبان انگلیسی نوشته شوند. اگر چه اطلاعات علمی مهم به تمامی زبانها به چاپ می رسد اما موارد ذکر شده باید به زبان انگلیسی باشد تا تحت داوری و ارزیابیISI قرار گیرد زیرا ارزیابی کنندگان مجلات علمی در ISI نمی توانند عناوین و منابع بکاررفته در مقالات را به زبان انگلیسی ترجمه کنند. داوری علمی و تخصصی مقالات چاپ شده در مجله توسط داوران نام آشنای علمی از جمله عمده ترین موارد مورد توجه ارزیابی کنندگان می باشد که گویای اعتبار و غنای علمی مجله است. این موسسه سه پایگاه داده دارد به نامهای WOS ، EST و JCR که بصورت دوره ای به روز می شوند.

 

ISI بودن یک مجله را چگونه تعیین کنیم؟

بهترین راه، مراجعه به سایت تامسون است (http://science.thomsonreuters.com/mjl/). زیرا هم چنان که گفته شد، هم تعداد مجلات زیاد است و هم ISI محسوب شدن یک مجله ممکن است همیشگی نباشد.

فهرست نشریات ISI :

http://scientific.thomsonreuters.com/cgi-bin/jrnlst/jloptions.cgi?PC=H

 

فهرست نشریات ایرانی ISI :

http://sid.ir/Fa/isi_iran.asp

 

چگونگی ثبت درخواست اخذ نمایه توسط نشریات

نشریاتی که متقاضی کسب نمایه ISI هستند، باید درخواست خود را در لینکهای زیر ثبت کنند.

http://ip-science.thomsonreuters.com/mjl/selection/

http://ip-science.thomsonreuters.com/info/journalsubmission/

معمولاً درخواستهای ارسالی هر دو هفته یک بار بررسی می شوند. و آنهایی که استانداردهای لازم را داشته باشند، در لیست نمایه قرار می گیرند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: تبدیل پایان نامه به کتاب تبدیل, تبدیل رساله به کتاب, چاپ کتاب از پایان نامه, چاپ کتاب دانشجویی, چاپ کتاب, مصاحبه کنکور دکتری PhD, مشاوره پایان نامه تقویت رزومه, دانلود رایگان انگلیسی, مقاله ISI, مقاله علمی- پژوهشی,

ايران اسکين

ايران اسکين

باشگاه پژوهشهای علمی ساداکو - چاپ کتاب - تبدیل پایان نامه به کتاب - تقویت رزومه مصاحبه دکتری